Мітки

вівторок, 23 лютого 2016 р.

Вправа 3. Вчимось писати зі структурою ABDCE




Умови: 100-200 слів

1) Написати розповідь про відвідування лікаря чи дантиста з використанням структури ABDCE (про неї читайте нижче).

2) Пам'ятайте, що Action у цій розповіді не є самЕ відвідування лікаря, а те, що привело вас до відвідування лікаря.

3) Подумайте над цим завданням 15 хв і напишіть розповідь.

Що таке структура розповіді за принципом ABDCE (українською ПФРКЗ):


Структура ABDCE називається так від головних букв, які відповідають за важливі складовні хорошої історії: 
A - Аction - Подія. Будь яка історія повинна починатись з активної фізичної дії (встав, пішов, сів. Подумав - це не активна дія). Дія, яка одразу ж захопить читача і викличе у нього бажання прослідувати за головним героєм до кінця. 
B - Background - Фон (передісторія). У фоні ми дізнаємось хто ці люди, з якими все сталось: звідки вони взялись, як опинились разом, що було до початку історії. Потім потрібно добавити деталей, зробити образи об'ємними, показати, чим персонажі дорожать більше за все. Сюжет - внутрішня драма, поступки, напруження - виростають саме з цього.
D - Development - Розвиток подій. Дії та повороти в сюжеті, які створюють динаміку та рух. Вони, в кінцевому результаті, приводять до С. 
С - Climax - Кульмінація. Критична точка в сюжеті, після якої для героїв все серйозно змінюється.
Е - Ending - Завершення. Тут потрібно показати, що сталось з персонажами після кульмінації, як вони змінились порівняно з початком історії, з чим вони залишились, що відбулось, та що для них це значить. Тут може бути також повчання, висновок чи завершення сюжету.

Додаткове читання на наступний тиждень
Марио Варгас Льоса Письма молодому романисту. Розбираємо анатомію творів.

P.S.: Ділимось результатами і обговорюємо їх в коментах

4 коментарі:

  1. (А) Якось я купила грушку. Велику, тверду та соковиту.
    (В) Такі грушки схожі на ті, які мій дідусь вирощував у саду і пригощав мене ними, коли я приїзджала в гості. Такі грушки достигають вкінці серпня, коли вже достатньо тепло. Я кожного року чекаю їх з нетерпінням.
    (D) Побачивши її на продуктовому ринку, я вже була в солодкому передчутті її смаку. Дома, одразу ж з порога, я побігла мити її і не дочекавшись поки витру, відкусила. Як у дитинстві.
    (E) Приємний хруст твердої грушки з різким болем, і солодкий сік з присмаком крові. “Знову прикусила собі губу” - скорчившись від болі подумала я. Коли біль вщухла - продовжила жувати. І раптом - хрускіт. “Та що ж таке...Пломба, блін” - поматюкалась я про себе. Дожовуючи лівою стороною, я вже роздумувала про насичений додактовою “приємною” подією завтрішній день. З дитинства не люблю дантистів.
    (E) Наступного ранку я записалась на прийом, тому що знала, якщо не зроблю цього по гарячих слідах - то попаду тоді, коли не зможу взагалі жувати - а це буде ще гірше, довше та дорожче. По дорозі до нього я забігла на ринок за новою грушкою. Тепер я зможу насолодитись нею сповна. Від зубної феї я ж вже відкупилась?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Добре, Мар'яна. Гарно вийшло. І по структурі добре і цікаво та захопливо було читати. Так тримати.

      Видалити
  2. Дякую. Багато читала, але ніколи про таку структуру не чула.
    Завдання було дуже цікавим. Дуже важко було вписатися у максимум 200 слів, але це змусило зважувати ледь не кожне слово.
    Ранкові сторінки написала, додаткове читання скачала, буду читати. До якого завдання його треба встигнути прочитати?

    Моя розповідь:

    A: Сашко увійшов до дискотечного залу сусіднього села.
    В: Гриміла музика, блимав ультрафіолет, рухалися у рваному ритмі дівчата, хлопці підпирали стінки. Місцеві попереджали Сашка, щоб він більше тут не з'являвся, а то пошкодує. А все через неї! Цього літа Катя приїхала до бабусі Марфи, Сашкової сусідки. З колись непоказного, капосного дівчиська, що часто корчило пики із-за паркану та плювалося вишневими кісточками, вона перетворилася на симпатичну дівчину – витяглася, округлилася, посерйознішала. Ціле літо Сашко ходив за Катею, як прив'язаний, так і не зважившись признатися собі, як багато та значить для нього. Коли дівчина повернулася з канікул додому, Сашкові, ніби сонце згасло. Тепер щосуботи він приходив до її села на дискотеку. Місцеві проганяли його, а він повертався.
    D: Обвівши поглядом зал, Сашко нарешті помітив Катю: гнучка, тонесенька фігурка, довге волосся злітало і падало у ритмі її рухів, на вустах найчарівніша посмішка. Помітила його - очі засяяли; махнула рукою, запрошуючи.
    Де не візьмись, вигулькнув високий плечистий хлопчина – місцевий. Штурхнув Сашка плечем – "Вийдем!"
    С: Залунали крики натовпу, зашурхотів під ногами асфальт, замелькали кулаки, обпікаючи болем, аж поки хтось із старших не розтягнув їх.
    Е: Сашко пірнув язиком у проміжок, що утворився між зубами. Таки доведеться сходити до стоматолога.
    Він зустрівся поглядом із Катею і вирішив, що вона того варта.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ліандро, дуже добре! Ви добре зрозуміли структуру, цікаво та захопливо написали.

      Книжку Маріо Варгас Льоса потрібно просто прочитати. Постарайтесь вдумливо її читати, тому що навіть після прочитання до неї захочеться повертатись знову і знову. За тиждень максимум встигнете. А можна і за 2 дні, при бажанні. Головне - не для галочки, а для себе.
      З цього тижня буде розміщуавтись багато додатково читання. Думаю, ви справитесь! Але налаштуйтесь на збільшення інтенсивності. Так тримати.
      І, якщо не встигли, відмітьте, будь ласка, в полі "Реакція" рівень складності цієї вправи для вас. Для нас це важливо. Дякую!

      Видалити